Що означає Камуродзан

Що означає назва нашого додзьо?

Ім’я нашого додзьо - 神路山 Камуродзан *. Що це означає? Якщо перекласти три символи, з яких складається ця назва, тоді вийде приблизно наступне - «гора божественного шляху» або «місце духовного розвитку». Можна розібрати окремо кожен ієрогліф. Останній, третій ієрогліф - може означати: гора, вершина, або храм. Взагалі, гори це місце, наповнене силою, і завжди сприймалося людиною як місце, яке знаходиться ближче до богів. Напевно, тому цей ієрогліф у поєднанні з іншими символами ще має значення - храм. Другий (центральний) ієрогліф має значення дороги, шляху. Якщо з’єднати ці два ієрогліфи тоді вийде - шлях на гору, дорога на вершину до храму. І, нарешті, перший ієрогліф цієї фрази, , це той же символ, що йде другим у назві Будзінкан. Цей символ може означати наступне - бог, божество, дух. Відповідно, три ієрогліфа, які складають назву нашого додзьо мають символічне значення і відображають те, до чого має прагнути кожен учень - йти до вершини, будувати свій божественний храм душі, знайти і крокувати небесним або божественним шляхом розвитку.

Назва Камуродзан з’явилася в жовтні 2002 року, коли я розмірковував про мету нашого додзьо і символах, які будуть найкращим чином відображати цю мету. Перегортаючи книгу Хацумі сенсея «Сутність ніндзюцу» я зрозумів, що слово Камуродзан, яке зустрічається в цій книзі, як раз те, що потрібно. Так у нашого колективу з’явилося ім’я. Наведу ту частину книги, де Хацумі сенсей розповідає про Камуродзан:

«Насильство, що здійснюється людиною, руйнує її. Це схоже до канібалізму у світі тварин або випалювання лісів древніми землеробами, що закінчувався виснаженням ґрунту, тобто знищенням джерела їжі. Ніндзя повинен усвідомлювати факт, що насильство cаморуйнівне, і розуміти значення Воріт Небесних і Воріт Земних. Основа вірувань ніндзя - у підпорядкуванні законам природи. Дотримуючись законів природи, людина сходить на Камуродзан, священну гору загальної справедливості.

Це сходження непомітно і не залишає слідів. Це внутрішні кроки, які ми повинні зробити в бік неба. Після того, як я успадкував титул соке, я живу, розгадуючи загадки природи і рухаючись по дорозі просвітлення. Я пам’ятаю слова свого наставника. Він сказав, що, займаючись бойовими мистецтвами і освоюючи їх таємниці, зміг стати сильним і справедливим. Але він не міг осягнути справжнє мистецтво самозахисту і стати майстром бойових мистецтв - справжнім ніндзя, поки він не познайомився з вірою ніндзя, в якій знайшов синю птицю щастя. Він додав, що я повинен знати справжню природу релігій, щоб зробити правильний вибір. Після цієї розмови я вивчив і проаналізував кілька різних релігій, щоб з’ясувати їх справжню природу.

У світі є багато вірувань. Подібно руйнівним і життєдайним бойовим мистецтвам, є два типи релігій. Зустрічаються крайності в релігійних ритуалах, наприклад, масове самогубство, вчинене сектантами Народного Храму в Джоунстоуні, випадок самоспалення японського священика на очах імператора і придворної знаті - з метою потрапити в рай згідно філософії релігії Дзьодо; те, що трапилося нещодавно в Японії після смерті керівника секти самоспалення віруючих жінок. Трагікомічне крайнє слідування релігійним статутам доходить до повної відмови від сексу або зайвих занять їм, заборони деяких продуктів (коренеплодів, викопаних з землі, м’яса), дотримання постів, заборони на спиртні напої, визнання насильства чеснотою. Життя членів релігійних сект не може бути названа психічно або фізично повноцінним. Але вони впевнені в тому, що вони щасливі. Мій наставник сказав, що в сучасних релігіях немає нічого хорошого. Я хотів би розповісти про положення віри сенсея Такамацу. Ось вони:

- Розвивати дух терпіння дзен і розуміти його можливості;

- Розвивати в собі щирість і віру (магокоро);

- Прагнути до самопізнання й самовдосконалення, подяки та щедрості.

Постійне прагнення до реалізації цих поглядів - ось що потрібно для правильного життя людини у гармонії з волею Бога. Думаю, що варто пояснити поняття «магокоро». Це японське слово має на увазі життя без обману, простосердечну допомогу іншим, захист слабких, і служіння правді і добру. Я думаю, що магокоро - відображення макото (правдивості, щирості, віри) в душі людини з великим серцем - це прояв суті хорошої людини. Віра існує не лише в храмах і монастирях. Це сила для зміцнення і розвитку слабкою душі і збільшення маленького серця. Вона бореться зі злом в серці, перетворюючи його в справедливість. Сенсей Такамацу віддалився в гори і знайшов там свою віру. Він досяг просвітлення і усвідомив істину, яку не можна осягнути тільки одними бойовими мистецтвами. Тільки після цього він став майстром бойових мистецтв. Майстер Такамацу говорив: «Давайте доб’ємося щастя, вигнавши горе, страждання і розчарування з наших сердець. Щастя - це найкраще з того, що може дати життя. Вигнавши незадоволення і страждання, поверніться до джерела щастя».

Святе вчення Будди прийшло по шовковому шляху з Китаю. У Китаї жили великі священики, які досягли просвітлення. Від одного з них японець перейняв вчення і сам став священиком. Потім японський священик навчав інших, і з часом великі мудрі священики з’явилися і в Японії. Точно так само, як збільшувалось число тих, хто досягнув просвітлення, зростала кількість ніндзя і майстрів бойових мистецтв, і зараз утворилося ціле співтовариство - не тільки в Японії, але і за її межами. Члени міжнародного співтовариства ніндзя: Дорон Навон, Стівен К. Хейс, Джек К. Хобан, Чарльз Даніел, Свенерік Богсьойтер і Буд Мальмстром. У їхніх рідних країнах є свої релігії, але щира віра не має кордонів. Не має кордонів і мистецтво ніндзя. У кожній країні є гора, священна гора, яка веде до всесвітньої справедливості. Священна гора ніндзя, про яку я кажу - бачення. Це саме близьке місце до небес на землі. Воно завжди в межах вашої досяжності. Я хочу вказати вам шлях на вершину священної гори, щоб ви встали там і вслухалися в таємничу музику духів».

При поясненні слова Камуродзан, Хацумі Масаакі так говорив перекладачеві своєї книги «Сутність ніндзюцу» Хіраі Масару: «Камуродзан означає - гора, найближча до небожителів. Я старався з усіх сил і тілом, і духом, і словами зробити своє ніндзюцу, свій погляд на бойові мистецтва і себе самого доступними розумінню людей у всьому світі. Однак, як мені здається, замість Камуродзан на шляху багатьох людей встає гора їх бажань: коли б я не кликав, мій голос повертається луною, не досягаючи людських вух. Але гора Камуродзан прозора - все ж таки люди могли б мене почути через гору, якщо б захотіли». 

 Можна сказати, що назва Камуродзан віддзеркалює мету нашого додзьо – стремління та шлях до справжнього, реального сприйняття та бачення світу. Якщо нам вдається правильно сприймати світ та самих себе, тоді можливі правильні дії у правильному напрямку. Тож бажаю всім пізнати самих себе для того, щоб пізнати весь світ та бути щасливим.

З повагою, Сергій Терещенко!

* В організації Будзінкан зараз існує кілька додзьо, які називаються Камуродзан. Це Камуродзан додзьо з Колумбії (місто Богота, http://www.kamurozan.com/). До речі, під час перебування в Японії в 2007 році ми познайомилися з керівником цього додзьо, Девідом Палау. Але назва його додзьо пишеться по-іншому (другий ієрогліф означає приміщення) і перекласти можна приблизно так: «Гора перебування богів». Ще одне Камуродзан додзьо є в місті Вінніпег, Канада (http://www.geocities.com/bujinkanmb/). Але до всього цього існує таємне написання Камуродзан.



Что означает имя нашего додзё?

Имя нашего додзё – Камуродзан*. Что это означает? Если перевести три символа, составляющие это название, тогда получится приблизительно следующее - «священная гора пути к богу» или «гора божественного пути» и т.д.

Можно разобрать отдельно каждый иероглиф. Первый иероглиф этой фразы, , это тот же символ, что идет вторым в названии Будзинкан. Этот символ может означать следующее – бог, божество, дух. Второй (центральный) иероглиф - имеет значение дороги, пути. Последний, третий иероглиф - может означать: гора, вершина, или храм. Вообще, горы это место, наполненное силой, и всегда воспринималось человеком как место, которое находится ближе к богам. Наверное, поэтому этот иероглиф в сочетании с другими символами еще имеет значение – храм.

Если соединить два последних иероглифа, то перевод на русский язык будет примерно таким – путь на гору, дорога на вершину к храму. Соответственно добавляя третий иероглиф , добавляется значение божественного и духовного. И значит три иероглифа, составляющие название нашего додзё имеют символическое значение и отображают то, к чему должен стремиться каждый ученик – идти на вершину духа, строить свой божественный храм души, следовать по небесному или божественному пути развития.      

Название Камуродзан появилось в октябре 2002 года, когда я размышлял о цели нашего додзё и символах, которые будут наилучшим образом отражать эти цели. Перелистывая книгу Хацуми сэнсэя «Сущность ниндзюцу» я понял, что слово Камуродзан, которое встречается в этой книге, как раз то, что нужно. Так у нашего коллектива появилось имя. Приведу ту часть книги, где Хацуми сэнсэй рассказывает о Камуродзан:   

«Насилие, совершаемое человеком, разрушает само себя. Оно подобно каннибализму в мире животных или выжиганию лесов древними земледельцами, которое заканчивалось истощением почвы, то есть уничтожением источника пищи. Ниндзя должен осознавать факт, что насилие саморазрушительно, и понимать значение Врат Небесных и Врат Земных. Основа верований ниндзя - в подчинении законам природы. Следуя законам природы, человек восходит на Камуродзан, священную гору всеобщей справедливости.

Это восхождение незаметно и не оставляет следов. Это внутренние шаги, которые мы должны сделать в сторону неба. После того, как я унаследовал титул сокэ, я живу, разгадывая загадки природы и двигаясь по дороге просветления. Я помню слова своего наставника. Он сказал, что, занимаясь боевыми искусствами и осваивая их тайны, смог стать сильным и справедливым. Но он не мог постичь подлинное искусство самозащиты и стать мастером боевых искусств - настоящим ниндзя, пока он не познакомился с верой ниндзя, в которой нашел синюю птицу счастья. Он добавил, что я должен знать истинную природу религий, чтобы сделать правильный выбор. После этого разговора я изучил и проанализировал несколько различных религий, чтобы выяснить их истинную природу.

В мире есть много верований. Подобно разрушительным и живительным боевым искусствам, есть два типа религий. Встречаются крайности в религиозных ритуалах, например, массовое самоубийство, совершенное сектантами Народного Храма в Джоунстауне, случай самосожжения японского священника на глазах императора и придворной знати - с целью попасть в рай согласно философии религии Дзёдо; случившееся недавно в Японии после смерти руководителя секты самосожжение верующих женщин. Трагикомическое крайнее следование религиозным уставам доходит до полного отказа от секса или излишних занятий им, запрета некоторых продуктов (корнеплодов, выкапываемых из земли, мяса), соблюдение постов, запрета на спиртные напитки, признания насилия добродетелью. Жизнь членов религиозных сект не может быть названа психически или физически полноценной. Но они уверены в том, что они счастливы. Мой наставник сказал, что в современных религиях нет ничего хорошего. Я хотел бы рассказать о положениях веры Сэнсэя Такамацу.

Вот они:

- развивать дух терпения дзэн и понимать его возможности;

- развивать в себе искренность и веру (магокоро);

- стремиться к самопознанию и самосовершенствованию, благодарности и щедрости.

Постоянное стремление к реализации этих воззрений - вот что нужно для правильной жизни человека в согласии с волей Бога. Думаю, что стоит объяснить понятие "магокоро". Это японское слово подразумевает жизнь без обмана, чистосердечную помощь другим, защиту слабых, и служение правде и добру. Я думаю, что магокоро - отражение макото (правдивости, искренности, веры) в душе человека с большим сердцем - это проявление сути хорошего человека. Вера существует не только в храмах и монастырях. Это сила для укрепления и развития слабой души и увеличения маленького сердца. Она борется со злом в сердце, превращая его в справедливость. Сэнсэй Такамацу удалился в горы и нашел там свою веру.

Он достиг просветления и осознал истину, которую нельзя постичь только одними боевыми искусствами. Только после этого он стал мастером боевых искусств. Мастер Такамацу говорил: "Давайте добьемся счастья, изгнав горе, страдание и разочарование из наших сердец. Счастье - это лучшее из того, что может дать жизнь. Изгнав неудовлетворение и страдание, вернитесь к источнику счастья". Святое учение Будды пришло по шелковому пути из Китая. В Китае жили великие священники, достигшие просветления. От одного из них японец перенял учение и сам стал священником. Затем японский священник учил других, и со временем великие мудрые священники появились и в Японии. Точно так же, как росло число достигших просветления людей, росло число ниндзя и мастеров боевых искусств, и сейчас образовалось целое сообщество - не только в Японии, но и за ее пределами. Члены международного сообщества ниндзя: Дорон Навон, Стивен К. Хейс, Джек К. Хобан, Чарльз Даниэл, Свенерик Богсёйтер и Буд Мальмстром. В их родных странах есть свои религии, но истинная вера не имеет границ. Не имеет границ и искусство ниндзя. В каждой стране есть гора, священная гора, ведущая к всемирной справедливости. Священная гора ниндзя, о которой я говорю - видение. Это самое близкое место к небесам на земле. Оно всегда в пределах вашей досягаемости. Я хочу указать вам путь на вершину священной горы, чтобы вы встали там и вслушались в таинственную музыку духов».

При объяснении слова Камуродзан, Хацуми Масааки так говорил переводчику своей книги «Сущность ниндзюцу» Хираи Масару: «Камуродзан означает - гора, ближайшая к небожителям. Я старался изо всех сил и телом, и духом, и словами сделать свое ниндзюцу, свой взгляд на боевые искусства и себя самого доступными пониманию людей во всем мире. Однако, как мне кажется, вместо Камуродзан на пути многих людей встает гора их желаний: когда бы я ни воззвал, мой голос возвращается эхом, не достигая людских ушей. Но гора Камуродзан прозрачна - все же люди могли бы меня услышать через гору, если бы захотели».

Можно сказать, что название Камуродзан отражает цель нашего додзё - стремление и путь к настоящему, реальному восприятию и видению мира. Если нам удается правильно воспринимать мир и самих себя, тогда возможны правильные действия в правильном направлении. Поэтому желаю всем познать самих себя для того, чтобы познать весь мир и быть счастливым.

С уважением, Сергей Терещенко

 

* В организации Будзинкан сейчас существует несколько додзё, которые называются Камуродзан. Это Камуродзан додзё из Колумбии (город Богота, http://www.kamurozan.com/). Кстати, во время пребывания в Японии в 2007 году мы познакомились с руководителем этого додзё, Дэвидом Палау. Но название его додзё пишется по-другому (второй иероглиф означает помещение) и перевести можно примерно так: «Гора пребывания богов». Еще одно Камуродзан додзё есть в городе Виннипег,  Канада (http://www.geocities.com/bujinkanmb/).

Comments