Традиції Будзінкан

У традиції бойових мистецтв Японії зараз використовується кілька важливих термінів, таких як рю, соке, денсьо, макімоно та ін.. Розглянемо деякі з них. Ієрогліф рю можна перевести як - стиль, напрям. Зазвичай цим терміном позначають певну школу бойових мистецтв Японії. Наприклад, Фудо-рю - школа непохитності, або Гьокко-рю - школа яшмового тигра. Символ (рю) означає течія, напрямок. І цей символ дуже добре відображає суть «перетікання» знань з одного покоління до іншого, і від однієї людини до іншої.

Такамацу Тошіцугу (зліва) та Івамі Нангаку демонструють техніку Кукішінден-рю бодзюцу

У сучасній класифікації є «старі стилі» бойових мистецтв Японії, їх називають - корю. Корю з’явилися у часи воєн, це бойовий досвід, який передавалися і множилися з покоління в покоління. Це знання, накопичені та перевірені часом і війнами. Ці старі школи бойових мистецтв зараз занесені в реєстр шкіл, збережених корю Японії. На відміну від сучасних будо (наприклад, дзю-до, карате-до або кю-до), в яких практика бойових мистецтв використовується задля вдосконалення, в корю, всі знання і навички спрямовані на виживання на війні, в битві або в збройній сутичці. У Будзінкан ми вивчаємо дев’ять стародавніх шкіл бойових мистецтв, корю, які збереглися і перейшли до нашого патріарха, Хацумі Масаакі, в неспотвореному вигляді з рук великого майстра Такамацу Тошіцугу.

Кожна жива традиція має патріарха - соке. Зараз в різних мистецтвах Японії часто застосовується цей термін. Він вказує на старшого в якійсь традиції (це може бути традиційна школа бойових мистецтв чи інших мистецтв, наприклад, екібани). Саме слово соке можна перекласти, як головний в сім’ї. В давнину в бойових мистецтвах Японії можливо було багато термінів для позначення патріарха стилю. Але в Будзінкан ми використовуємо слово соке, коли говоримо про нашого патріарха, Хацумі Масаакі. Він є патріархом у дев’яти школах бойових мистецтв. Ось ці традиції:

Гьокко-рю коші-дзюцу (28-ий соке)

Кото-рю коппо-дзюцу (19-ий соке)

Тогакуре-рю нінпо (34-ий соке)

Кукішінден-рю хаппо хікен (28-ий соке)

Такагі Йошін-рю дзютай-дзюцу (17-ий соке)

Шінден Фудо-рю дакентай-дзюцу (26-ий соке)

Кумогакуре-рю нінпо (14-ий соке)

Гьокушін-рю нінпо (21-ий соке)

Гікан-рю коппо-дзюцу (18-ий соке)

У бойових мистецтвах Японії титул соке означає, що ця людина втілює серце школи та всієї традиції. Він отримав від попереднього соке необхідні практичні знання, усну духовну передачу мудрості, та всі письмові документи - денсьо і макімоно, і потім має передати все це наступному поколінню учнів. Денсьо і макімоно - це записані знання певної школи бойових мистецтв. Слово денсьо можна перевести як - записані знання, частіше за все у формі знайомої всім книги. Макімоно відрізняється від денсьо тим, що це обов’язково сувій, так і переводяться два символи, з яких складається це слово («згорнута в трубку річ»). Зміст денсьо - це опис техніки школи (у широкому сенсі денсьо можна називати мокуроку - список технік), в макімоно часто описана історія школи та інші аспекти. Один патріарх школи передавав всі денсьо та макімоно наступному патріарху, плюс до цього багато усних знань і дуже важливих тренувальних методів. Що стосується Хацумі Масаакі, він одержав від Такамацу Тошіцугу всі денсьо та макімоно з дев’яти стилів (а це близько ста рукописів), плюс близько двохсот денсьо і макімоно з різних дисциплін і аспектів ніндзюцу і будзюцу. І ще рукописні книги, які містили особисті пояснення для Хацумі сенсея, як застосовувати методи з давніх сувоїв (ці цифри наводить Касем Зугарі, особистий учень Ішізука сенсея, Касем бачив усі ці рукописи, денсьо, макімоно). На мій погляд, Хацумі сенсей виконав величезну роботу в справі збереження стародавніх японських рю (отриманих від Такамацу Тошіцугу).

Такамацу Тошіцугу навчає свого учня, Хацумі Масаакі, техніці Тогакуре-рю нінпо тайдзюцу

На сьогоднішній день школа Будзінкан має тисячі шанувальників та учнів у різних куточках світу (у Європі, Америці, Африці, Австралії). Звичайно, велика масовість - це не завжди добре, але я думаю, що Будзінкан буде залишатися школою бойових мистецтв, поки хоча б кілька послідовників будуть нести справжню традицію і жити як воїни.

Автор текста: Сергій Терещенко




Comments